Att det är Juli...vad betyder det? Jo, det betyder att Juni är förbi, det betyder att jag har flyttat ut ur min lägenhet i Helsingfors och är ett steg närmare att flytta till Norge, det betyder att jag nu bor som hundvakt hos ett par vänner, det betyder att sommaren, om någonsin, är här, det betyder att det snart är dags för semester nummer 2 och då kommer G hit till Finland!!! =D så allt som allt är Juli en ganska bra månad :)
Juli månaden på kontoret betyder också att de flesta är på semester vilket ger mig möjligheten att sköta alla ogjorda arbeten nu undan..och det behövs verkligen! Det finns inget bättre än att åka på semester och kunna lämna efter sig ett tomt bord!
Det som är nytt för mig denna Juli månad är att a) bo med en hund och allt det hämtar med sig....vilket till det mesta är bajs och mycket motion(gillar det ena men inte det andra..)...b) att jag har en leasing bil...en förbannat stor sådan..leasar för både Juli och Augusti en Dodge Journey eftersom jag behöver en bil när jag kommer att bo hemma hos mina föräldrar tills jag åker till Norge och att anpassa bussar för en 80km lång resa till jobbet är lite krångligt + att vi skulle ha behövt hyra en bil för en vecka då vi åker med G till stugan(560km upp norr) vilket är ganska dyrt det med. Så dehär ordnade sig ganska bra.
Vill inte att månaden ska gå för fort för då är sommaren nästan slut, men jag väntar såååå på min semester juh!!! :))
It's July, what does that mean to me? Well, it means that June is gone and so is my old apartment and we're now a little bit closer again to our move to Norway, it means I now live in the apartment of my friends with their dog for this month, it means summer should really be here already, it means I'm closer to vacation number 2 and that's when G comes here to Finland!!! That I cannot wait for!!
July also means everyone else is on vacation and that makes it really quiet at the office, which gives me again time to do EVERYTHING that I haven't had time to do during the year which I like!! There is nothing better than going on vacation without having anything laying around your office table when you get back.
What is also new for me this July is a) I'm living with a dog and all it brings with it, which is mostly poop and lot's of exercise(like one but not the other..you figure out which one)...
and b) I'm leasing a car.Yes indeed..I'm leasing a "small" Dodge Journey for the whole July and August as I'm going to be living 80km from the office with my parents, until moving to Norway in September. And it's a bit hard commuting from there with the local buses... and leasing a car for a couple of months is almost cheaper than renting one for one week, which we would have had to do with G when road-tripping to the cabin 560km up north. So things worked out quite well
I don't want the month to go fast, because that means summer is almost over, but I want my vacation to start soooooo bad :))
L
No comments:
Post a Comment